|
|
|
|
|
Wanuu
|
Geplaatst op 11-04-2009, 22:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb geen rechtstreeks bewijs, maar dit heeft er wel mee te maken 
In het westen van Schotland ligt vlakbij Dumbarton de historische Overtoun brug. Om de een of andere mysterieuze reden sprongen sinds 1950 minstens 50 honden hun dood vanaf deze brug tegemoet. Waarom? Toeval? Werden de dieren aangetrokken door een bepaalde geur of zijn paranormale omstandigheden de reden? Feit is dat de doorgaans goed ruikende honden (labradors, retrievers en collies) allemaal vanaf dezelfde kant van de brug sprongen.
Volgens een lokale legende zou een verwarde man die meende dat zijn baby bezeten was door de duivel de zuigeling van de brug gegooid hebben. Misschien was dat wel het begin waardoor honden (met als hoogtepunt in recente jaren vijf dieren binnen zes maanden) juist op dat punt hun dodensprong maken.
Als men de Overtoun brug oversteekt komt men bij een huis dat dezelfde naam draagt. In de Keltische folklore ligt dat huis op een zogenaamde 'dunne' plek. Men doelt daarbij op het feit dat daar de hemel en aarde heel dicht bij elkaar staan. Hoewel heldervoelenden zoals Mary Armour een gevoel van sereniteit op de brug krijgen lijkt het erop dat honden zich zonder verder drama sterk tot de rechterkant van de brug voelen aangetrokken.
(Overtoun staat op een 'dunne' plek.)
Biologen vermoeden een meer aardse oorzaak. Nertsen leven in de omgeving van de brug en het is bekend dat honden erg opgewonden raken van de muskusachtige geur van deze kleine roofdiertjes. Maar als de geur van de nertsen (die toevalligerwijs pas sinds begin 1950 zich als nieuwkomers in het gebied vestigden) de honden tot springen aanzet, waarom dan juist vanaf deze brug? Het is sowieso niet eenvoudig om van de brug af te springen, de kantelen zijn zeker een halve meter breed en de aanblik van een bijna 150 meter diepe afgrond nodigt niet echt uit.
In 2006 zond channel Five een documentaire uit onder de naam 'The Dog Suicide Bridge' over de brug en de suïcidale honden. In die documentaire ging men er inderdaad vanuit dat nertsen, of liever hun geur, de honden hadden aangetrokken. Maar de 44-jarige Utopias Shinne is het niet eens met deze conclusie.
Volgens Shinne zouden paranormaal onderzoekers aanwijzingen en getuigenissen hebben dat men een spookachtige verschijning van een dame in het wit of grijs zou hebben gezien. Een medium zou op de brug een manifestatie 'gezien' hebben van een boze geest. Iets zegt me dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen en we wachten geduldig af hoe dit mysterie nieuwe vormen krijgt.
|
Oké?
Dit bericht is gewijzigd op 11-04 22:36.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
illusion
|
Geplaatst op 19-04-2009, 19:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik heb natuurlijk niet ale 10 paginas gelezen maar wel rond de eerste 4 a 5,, maar de van wat ik gelezen heb word er veels te snel een conclusie getrokken over wah geesten.. Het kunnen verschillende elementen zijn waardoor het lijkt alsof het er neit is,, weerspiegeling, wind, geluiden van buiten.. en trillingen heb je wel vaker. Je hoeft ze alleen neit te horen je oren horen natuurlijk niet alles.. ik heb er neit echt veel onderzoek na gedaan dus weet ook niet wat er allemaal bij mee kan helpen.. Ik wil ook niet zeggen dat het niet kan.. Kheb het zelf nog nooit meegemaakt dus kweet het gewoon simpelweg niet. Maar ik zeg wel dat mensen hiero te snel aan geesten denken.
|
|
|
|
Free Rights are just an illusion |
|
|
nydam
|
Geplaatst op 24-05-2009, 02:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op Mn Oude School die Vroeger een Ziekenhuis was in de 2de Wereld Oorlog Spookt het ook. We zaten in de Klas toen opeens het Systeemplafond naar Beneden Kwam en je Au hoorde en je iets hoorde Schuiven, Mentor was binnen 5 Sec bij de Zolderdeur maar die zat op SLOT!. Toen hij de Sleutel had ging hij naar boven Maar daar was Niks:S En een keer Tijdens Engels Ging de Deur van de Klas open (Kurk Naar Beneden) en toen Ging ik Kijken maar er was NIEMAND op de Gang Maar als Degene die de Deur open deet weg rende hoorde je het wel
Dit bericht is gewijzigd op 24-05 02:16.
|
|
|
|
Nyd4m |
|
|
pakjesigaretten
|
Geplaatst op 27-05-2009, 13:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
lekker dan, dus als ik mn hond tegen de muur ziet blaffen ren ik gillend weg haha :P het idee lijkt me al dood eng 
ik weet niet of het iets is of het gewoon aan mij ligt vaak als ik in mn bed lig, dan voel ik mn gezicht warm worden, heel raar als je je hand dichtbij je hoofd houd voel je ook een beetje warmte maar snacht heb ik dat dus maar ik heb niet eens mn hand boven mn hoofd :S
hoe kan dat?
Dit bericht is gewijzigd op 27-05 13:52.
|
|
|
|
je moet niet dronken dat ik denken ben |
|
|
pakjesigaretten
|
Geplaatst op 27-05-2009, 13:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
sjappo Geplaatst op 08-03-2007, 16:55 Reageer user icon Berichten: 901 gebruiker Verstuur privé bericht Op 08-03-2007, 14:10 masterma schreef: maar best wel raar dat die honden meteen naar mij toe renden en gingen blafen...
ja honden reageren opzoiets die kunnen dat zien. Maar iedergeval oders willen het meestal niet geloven ook bij mij niet. Volgensmij zijn ze zelf gwn bang
Ben ik even blij dat ik geen hond ben
|
|
|
|
je moet niet dronken dat ik denken ben |
|
|
|
|
|
|
|
|
killerbolt
|
Geplaatst op 20-06-2009, 20:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik was op vakantie (kroatie) en we zitten op een camping op een nacht was het aan het donderen en bliksem regen enzo en ik moest pissen midden in de nacht dus ik liep naar die camping wc in de regen naja beetje nat en pissig toen ik klaar was met pissen keek in in de spiegel en zag iets achter me maar er was niks dus ik loop terug naar me tent maar toen werd ik echt bijna door de bliksem geraakt (me zusje zag het en ik zag licht achter me) de bliksem was op zo 10 M afstand ben de rest van de nacht me tent niet uitgeweest
(ik heb problemen met schrijven met punten komma's en hoofdletters dus niet boos worden als het moeilijk te lezen is)
|
|
|
|
i (l) me meisie |
|
|
Thenewjumper
|
Geplaatst op 21-06-2009, 14:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Geesten? Nee!
Aliens ? JA!
Heb zo veel rare dingen in de lucht gezien, een keer bij een vriend bleef ik slapen , maakte die vader ons wakker dat we naar buiten moesten komen , wij gaan staan en heel de straat stond buiten en er hingen heel erg veel bollen in de lucht. en na een half uur waren ze weer weg ofzo?
en ik ben een keer naar zon lucht show geweest met vliegtuigen , nadat ze klaar waren liepen alle mensen terug naar de auto mensen gingen stil staan en naar de lucht kijken , en ooooveral waren witten stippen in de lucht. Het waren geen balonnen want het waren er ten eerste zooooo veel en ten tweede werden er geen balonnen los gelaten want dat had ik aan die organisateur gevraagd want dat is gevaarlik voor de vliegtuigen.
en een keer vanuit rotterdam naar huis gereden lag ik achterin te slapen . maakt mijn moeder mij wakker , kijk ! zij helemaal in shok , kijk dus ik kijk naar boven een super grote oranje bol met lichten.
En myn ouders hebben het een keer in een polder gehad in zuid holland ergens geloof ik , waes een super grote schijf , en de radio stopte , het was pas rond 6 uur , en het ding was zo groot dat je bijna niks meer van de wolken kon zien en het was heel erg laag , en het maaakte hele rare geluiden die myn ouders niet konden omschrijven.
Beetje raar mja daar geloof ik nu wel in rest niet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ps3IsVetjes
|
Geplaatst op 04-07-2009, 01:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
jha over die aurora dingetjes
ik zag ook 'ns in de klas hadde we opstal en ik knipperde een heel tijdje niet en ik zag bij een meisje zwart rond haar, en bij de volgende rood, en ze stonde allebei op dezelfde achtergrond, hadden toevallig ook dezelfde kleur t shirt aan dus kan niet daar aan liggen, en blijkbaar bij dat meisje in het zwart was haar opa de dag ervoor dood, en die van het rood was verliefd op een jonge van me klas..
en ook gwn eens op een avond zat'k op de computer, het was al 3 uur en had dorst dus ging even wat drinken hale, eenmaal onder aan de trap zag ik iets (leek toch op een mens) aan de deur staan ik bleef kijke ik stond stokstijf van de angst en dat ding draaide zich om en ging door de muur, heb denk ik een kwartier niet durve bewegen.. =/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
xNiss
|
Geplaatst op 07-04-2010, 17:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Gisteren zat ik op men kamer tv aant zien en men hond zat langs mij op bed te spelen. Opeens hoor ik men hond grommen en toen begon hij te blaffen tegen de muur en hij komt zo tegen mij zitten. Hij zit heel mijn kamer rond te kijken en te grommen en die verschiet zo zelf precies dat iemand die wou pakken was echt wel raar.
Maar geloof er eigenlijk wel in want heb ook veel geesten opgeroepen enzo en ook toch wel wat meegemaakt beetje
|
|
|
|
|
|