|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
harrevelder
|
Geplaatst op 02-06-2010, 19:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-05-2010, 22:57 tubbietoetje schreef:
pesten je bedoelt afslachten die beesten worden van te voren met speren gestoken en daarna word de kop omgedraaid
|
ik vind het juist jammer dat de stierengevechten zijn afgeschaft. klinkt mischien vreemd maar het hoord wel bij de spaanse traditie en hun manier van leven doen en laten.
oke de manier waarop die stier gedood word is weliswaar wreed.
maar ze worden ook speciaal geselecteerd dat zijn vaak stieren die niet geschikt zijn als KI koe ( kunstmatige inseminatie ) dus worden ze afgeschreven en gaan ze naar de slagert of tja de arena .
plus een stier van 700 kilo + draai je egt niet de nek om hoor (A)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
pouw51
|
Geplaatst op 04-06-2010, 00:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoezo jammer?
Wil jij jou laatste minuten zo eindigen met speren in je nek? ik was in 2008 in Spanje, ik was in de stad Albacete en zat overdag in een kroegje en die eigenaar keek ernaar als de gewoonste zaak van de hele wereld. Ik keek kon er niet eens naar kijken, zo erg vond ik het!!
Het is maar even voor je het weet, zulke tradities zijn gewoon "ziek" ook al bestaan ze duizenden jaren!!
|
|
|
|
|
|
|
quintensky
|
Geplaatst op 09-06-2010, 20:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-06-2010, 19:40 harrevelder schreef:
[...]
ik vind het juist jammer dat de stierengevechten zijn afgeschaft. klinkt mischien vreemd maar het hoord wel bij de spaanse traditie en hun manier van leven doen en laten.
oke de manier waarop die stier gedood word is weliswaar wreed.
maar ze worden ook speciaal geselecteerd dat zijn vaak stieren die niet geschikt zijn als KI koe ( kunstmatige inseminatie ) dus worden ze afgeschreven en gaan ze naar de slagert of tja de arena .
plus een stier van 700 kilo + draai je egt niet de nek om hoor (A)
|
nou een beest van 700kilo of meer word echt wel de nek om gedraaid hoor... geloof mij nou maar ik heb er genoeg gezien, je hebt er een paar man voor nodig maar da beest overleefd het niet.
|
|
|
|
beter 100 kogels in de lucht dan 1 in de rug! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
harrevelder
|
Geplaatst op 28-07-2010, 12:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-06-2010, 20:15 quintensky schreef:
[...]
nou een beest van 700kilo of meer word echt wel de nek om gedraaid hoor... geloof mij nou maar ik heb er genoeg gezien, je hebt er een paar man voor nodig maar da beest overleefd het niet.
|
denk je nu echt dat je een stier met een paar man de nek omdraaid ? zon stier draai je de nek echt nooit en te nimmer om ! zon stier word al bijna gek als je aan zijn kop kom laat staan dat je de kans krijgt om er aan te draaien mijn oom die fokt slacht stieren en die heeft er al wel wat helemaal dol in de kop zien worden dat ze de stier ter plekke hebben afgeschoten omdat het anders een gevaar was voor alles en iedereen dus kom alsteblieft niet aan met dat poep verhaal van geloof mij nou maar ik heb der genoeg gezien en met een paar lukt dat wel dan zeg ik je veel plezier en zorg dat de begrafenis ondernemer op de hoogte is
|
|
|
|
|
|
|
|