C63E63S63 Geplaatst op 01-11-2009, 14:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onrarestijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. In het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek melden wetenschappers dat als de onrarestijding al werkelijkheid wordt,dat pas in 2208 zal zijn.

Onraresprofeten en newage-aanhangers die beweren dat het einde der tijden in 2012 is aangebroken, baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012. Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT.

Het probleem is dat de Maya's, een Zuid-Amerikaans indianenvolk, niet één maar vier ingewikkelde kalenders hanteerden. Bovendien hadden de Spaanse overheersers destijds alle geschreven teksten over de jaartellingen verbrand. Wat overbleef waren in steen gebeitelde aanwijzingen.

Volgens de wetenschappers werd de rekenfout gemaakt bij de vertaling van de Maya-kalender naar de Greenwich Mean Time (GMT), de huidige standaardtijd. De Duitse aardwetenschapper Andreas Fuls concludeerde dat het einde van de Maya-kalender pas in 2208 valt. Hij gaat er van uit dat de telling daarna gewoon weer bij het begin begint. De Maya-'eindtijd' zou daardoor sinds het ontstaan van de aarde al zo'n 150.000 keer moeten hebben plaatsgevonden.

Volgens de initiële Maya-theorie zou op 21 december 2012 de kosmische hemelpoort openzwaaien, waarna de zon naar zijn hoogste punt klimt en gelijk staat aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Dit zou slechts eens in de 25.800 jaar tijdens de winterwende gebeuren.

Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht kijkt er echter wat nuchterder tegen aan. "Dit gebeurt elke paar duizend jaar weer," zegt hij. Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte 'evenaar' van de Melkweg, aldus Strous in NWT.

Bron: Telegraaf.nl

En als het dan 2208 is zeggen ze waarschijnlijk weer dat het in 2450 ofzo gaat gebeuren...

meld dit bericht aan een moderator

Als je nooit de eerste keer slaagt, moet je niet gaan parachutespringen. 
de0xys Geplaatst op 01-11-2009, 14:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja hahaha 2208 maar als ze dat zo zeggen moet het wel met zekerheid worden gedaan denk ik want 2208 is ook niet heel ver weg wij zullen het waarschijnlijk niet meer mee maken maar het is maar 200 jaar dat valt best mee maja ben benieuwd..

bierhier1992 Geplaatst op 23-11-2009, 20:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik vind dit echt een stier poep srsly. dan zeggen ze dat het in 2008 is dan in 2012 en nu in 2208 dan gaan ze cker zeggen dat het in 2212 is en dan weer is 2408 en dan weer in 2412 and keep going on.... de wereld vergaat pas als de mens zo door blijft gaan met de broeikas gassen etc.. zodat de ozonlaag steeds dunner word op meerdere plekken en de mensheid letterlijk verbrand door de hitte.

maus14 Geplaatst op 04-12-2009, 16:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

haha het leven wordt met de dag leuker die grappen van het nieuws scheur uit me broek!
HAHAHAHAHAHA

Maus Kijkt altijd mee , in elk topic 
Sathanas Geplaatst op 05-12-2009, 22:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hahahahah idd, telkens als het jaar begint wanneer het wordt aangeduid dan is het weer ineens een ander jaar. T_T

My soul for Satan's glory! 
Bonah Geplaatst op 12-12-2009, 00:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Interessant, helaas ben ik dan zelf allang vergaan!

ikheetaap Geplaatst op 30-12-2009, 15:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

mars -.-

gekkemax Geplaatst op 30-12-2009, 15:37 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

ik denk dat rond die tijd de wereled vergaat
omdat de aarde overbevolkt is
geen plek meer maar ik denk ook rond die tijd zijn we op mars xD

AthlonX2 Geplaatst op 05-08-2010, 11:26 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

ik denk dat ik eerder dan 2208 verga :P

maus14 Geplaatst op 14-08-2010, 21:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

lol

Maus Kijkt altijd mee , in elk topic 
br33ze Geplaatst op 15-08-2010, 08:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

maakt niet uit over cira. 7-miljard jaar kookt de zeén weg en darna is de aarde een iijs bol (de zol veranderd in een rode reus daarna een witte dwerg)

Dit bericht is gewijzigd op 15-08 08:20.

dat zal gezond zijn he? een (aard)appel met banaan 
vivnx Geplaatst op 07-12-2010, 20:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja maar in 2208 geloof ik ook wel dat de mensheid in staat is zichzelf te coloniseren < Geen idee hoe je het woord schrijft.)
OP een andere planeet.

De technologie word steeds en steeds verbeterd.

Dreamers Geplaatst op 07-12-2010, 21:12 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Tegen die tijd ben ik pas 251 jaar jong.  
Nog helemaal strak in me velletje, en aan iedere nagel minstens 5 chicks.

Lelijke mensen bestaan niet!