|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
assassins_creed
|
Geplaatst op 19-09-2009, 23:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-09-2009, 23:00 roel06delft schreef:
het gaat ze niet zozeer om de winst bij de ps3 die willen ze zo goedkoop mogelijk maken, ze willen winst maken met de games die ze verkopen
|
idd en daarbij
stel, ze zouden de ps3 maken voor ongeveer $450 per stuk elke ps3 word verkocht voor $399 dan maken ze per verkochte ps3 ongeveer $50 dollar verlies MAAR ze maken ongeveer $60 winst per 3 games die de meeste mensen komen bij zo'n aanschaf (eerste week ofso) dat is $10 winst
maar stel, ze maken hem voor $450 en verkopen hem voor $500 dan zouden ze zeg maar $51 winst maken per ps3 en nog eens $60 op de spellen MAAR hierdoor zou de ps3 ongeveer 50% minder verkopen (want de klanten kiezen dan voor de veel goedkopere concurent) dat zou betekenen dat ze 1. heel veel ps3's voor niks hebben gemaakt omdat ze niet verkocht worden ($450 verlies per ps3) 2. een veel kleinere userbase hebben waardoor er veel minder spellen verkocht worden (dus minder winst) 3. door 2 bovenstaande redenen komt er minder geld in, gaat het verlies lopen en sluit SONY de playstation francice (faillissement)
daarom schrikken ze er niet van om de console iets (of ver) onder de prijs te verkopen
in het begin leed sony zo'n $300 verlies per verkochte ps3 maar dat zou $900 verlies zijn per niet verkochte ps3 
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
dream like you live forever, live like you die today |
|
|
|
|
|
|
|
|
vivnx
|
Geplaatst op 10-03-2011, 14:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik vind zelf persoonlijk de eerste modellen gewoon ook het moost. Een mooie glimmende console! De ps3 slimline ofzo vind ik lelijk. De kleur is dof wat IK niet mooi vind. Ik heb ook de allereerste uitvoering van de ps3. Daar kan ik nog ps2 spellen op spelen. een vriend van mij heeft ook een ps3 gekocht, best snel naar release en bij hem kon dat al dus niet. Waarom eigenlijk ? Waarom maken ze niet gewoon alle ps3 zo dat je er ps2 spellen op kunt spelen .?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|